מצלמות לקשיש

מצלמות נסתרות לקשישים


לאחרונה היינו עדים למקרים מזעזעים של תקיפת קשישים על ידי מטפלים, אנשי צוות  ואף על ידי בני משפחה. דבר זה העלה את המודעות כי מצלמות אבטחה יכולות לסייע לנו בהבנת המתרחש בסביבת יקירנו ולשמור עליהם.

במאמר זה נסקור מספר חלופות להתקנת מצלמות אבטחה לקשיש.

גלוי או סמוי

ראשית מבחינת העובד המטפל בקשיש, סביבת הקשיש הנה מקום עבודתו ועל כן עלינו להודיע לעובד במידה ואנו מצלמים אותו בזמן העבודה – במקרים מסוימים מותר לבצע צילום סתר  אך גם פה יש לפעול בהתאם להגדרת החוק. אסור לבצע הקלטת קול של המתרחש.

צילום גלוי – מחד, צילום זה יכול להביא לתחושה לא נעימה של העובד שהוא מצולם. מאידך, הידיעה כי הוא מצולם תגרום לעובד במקרים רבים לנהוג כראוי.

צילום סמוי – ראשית יש להקפיד על לשון החוק בדבר צילום סתר. המצלמות ניתנות להסלקה בכל מיני דרכים וכיום צילום נסתר יכול להיות איכותי מאד. ניתן לצלם חדר אחד או יותר ע"פ הצורך

שילוב גלוי וסמוי - שילוב בין שתי האפשריות מגשר על החסרונות כך שהמטפל הסיעודי, יודע שיש מצלמות אך אינו מודע שמצולם במקומות נוספים ובכך מאפשר לך לקבל תמונה אמינה יותר של המתרחש בסביבת המבוגר.


צפייה ישירה

ניתן לחבר את מערכת ההקלטה לאינטרנט ובכך לאפשר צפייה בכל זמן נתון ומכל מקום בעולם באמצעות הטלפון החכם, באמצעות מחשב ואף בטלוויזיות חכמות. חיבור המערכת מחייב אינטרנט במקום המצולם. במידה ואין אינטרנט ניתן להתקין מערכת סלולרית הפועלת באמצעות כרטיס סים. 


מצלמות WIFI או מצלמות חוטיות

כיום ישנם מגוון פתרונות לחיבור מצלמה לקשיש ללא צורך בתשתיות.

מצלמות WIFI – מאפשרות קבלת תמונה ללא התקנת תשתיות בחדר או בבית המצולם. מצלמות אלו מחיבות תשתית אינטרנט חזקה בבית שכן השידור עובר באמצעות גלי ה WIFI.

חיבור חוטי - חיבור זה מחייב סלילת תשתיות לכל מצלמה. חיבור זה הוא אמין מאד ומקטין את בעיות הצפייה המרוחקת.


מצלמה עצמאית או מכשיר הקלטה DVR/NVR

מצלמה עצמאית- ישנם מצלמות בשוק שהנן עצמאיות ולא מחייבות מכשיר הקלטה. משמעות הדבר שלא ניתן לצפות אחורה בדברים שהתרחשו בעבר. חלק מהמצלמות תומכות בכרטיס זיכרון. כרטיס זה מוגבל במקום (עד GB128) דבר המגביל את משך הזמן השמור על הכרטיס. כמו כן, צפייה או הורדה חומר מכרטיס הזיכרון היא איטית יותר. לרוב מהמצלמות העצמאיות קימות אפליקציות, יישומונים,  תומכים לצפייה בזמן אמת. ניתן לחבר גם מצלמות IP של חברות מובילות ולסנכרן אותם לאפליקציה.

מכשיר הקלטה - מכשיר הקלטה לטלוויזיה במעגל סגור טמ"ס – הנו מכשיר אשר נועד להקליט את שידור המצלמות. המכשיר מאפשר הקלטה של מצלמה אחת או יותר (בד"כ נע בכפולות של 4). מכשיר זה הוא בעל אמינות גבוהה ומאפשר הקלטה אחורה רציפה של זמן ממושך (ניתן להגדיל את גודל הזיכרון של הדיסק הקשיח. המכשיר גם מאפשר צפייה מרוחקת במתרחש בסביבת הקשיש. ניתן להתקין גם רמקול דו כיווני לשיחה עם הקשיש או המטפל.


מצלמות IP / מצלמות HD

קימות מספר שיטות הקלטה IP דיגיטלית או HD אנלוגית מתקדמת – שתי השיטות מצוינות ומאפשרות צילום איכותי. בחירת סוג הצילום הנה שיקול של עלויות ותשתיות קיימות.

 

מצלמות האבטחה בסקירה זאת יכולים כמובן לשמש עבור מצלמת אבטחה למטפלת בילדים, צפייה בעוזרת הבית ולעוד שמימושים רבים. 

טיפים נוספים תוכלו למצוא במאמר עשרת הדברות להגנה על הבית


ניתן להתקין מצלמות אבטחה בבתי אבות ובבית פרטי.  



   

מאמר זה אינו משפטי ולא בא להחליף את לשון החוק אלא לשמש סקירה כללית בתחום מצלמות אבטחה לקשיש.