בחירת סוג מצלמות האבטחה

מצלמה המופעלת על ידי סוללה

מצלמה סלולרית G4  LET

מצלמה ממונעת PTZ

מצלמת צינור

מצלמת כיפה

מצלמות אלחוטיות – WIFI




מצלמה המופעלת על ידי סוללה

מצלמה אלחוטית מלאה שלא דורשת חיבור למתח או לאינטרנט. נועדה לתת מענה למקומות אליהם קשה להגיע עם תשתיות. מצלמות מסוג טוב יכולת לתת מענה למספר ימים ואף יותר מזה. במידה ונדרש זמן ממושך יותר ניתן לחבר פאנל סלוארי שיטעין את הסוללה ויאריך את חייה. יתרון משמעותי של מצלמות אלו הם ניידותן הקלה. החיסרון המשמעותי הוא מכירן הגבוהה. מצלמות אלו נועדו לצלם בזמן גילוי תנועה בלבד ולא 24/7 וזאת באמצעות גלאי תנועה בשיטה זאת קל יותר לאתר את האירוע אותו ברצונכם לאתר.


מצלמה סלולרית G4  LET

במידה ואין WIFI באזור המצולם (כגון סירה, חווה, דיר, שדה וכו') מצלמה G4 מאפשרת פתרון מצוין. המצלמה מצוידת בתקשורת סלולרית במקום כרטיס רשת וכך באמצעות כרטיס סים ניתן להתחבר למצלמה ולצפות במתרחש – כל עוד יש ברשתנו כטיס פתוח לנתונים. במקרה זה עדין להשתמש בכרטיס ומצלמה תומכים דור רביעי שכן תעבורת הנתונים מחייבת רוחב פס גבוהה והתפשרות על דור 3 או פחות יקשה מאד על צפייה חייה במצלמה האבטחה או צפייה של חומר שהוקלט.


מצלמה ממונעת PTZ

מצלמה אבטחה זאת פופולארית מאד בקרב אבטחת העסקים הקטנים והבינוניים. מהי בעצם מצלמה ממונעת? מצלמה בעלת מנוע הניתנת לשיטה מרחוק בשינוי זווית הצילום הזום והפוקוס. המפעיל/ הצופה המצלמה יכול להזיזה בזמן אמת באמצעות יישומון אפליקציה מתאימה או באמצעות תוכנת מחשב וככה לעקוב אחר המתרחש. המצלמה זאת מגדילה באופן משמעותי את זווית הצפייה שכן ניתן לסובבה כמעט ב 360 מעלות. מצלמה אחת יכולה לתת כיסוי מלא של הגינה, החצר, הדיר, המחסן וכו' בשל יכולתה להתכוונן. התקנה "חכמה" שלה מאפשרת מעקב אוטומטי אחר תנועה באמצעות שילוב גלאי תנועה.  החיסרון המשמעותי של מצלמות אלו הן מחיר השוק הגבוה יחסית

 

מצלמת צינור

מצלמת אבטחה זאת קיבלה את שמה בשל צורתה הדומה לצינור. מצלמות אלו נפוצות מאד וניתן לראות אותם בכל מקום – באבטחת עסק, אבטחת גנים, אבטחת מוסדות, אבטחת בתים פרטים ועוד. מצלמות אלו בד"כ בעלות זווית צפייה של כ 80 מעלות אופקית ו 40 אנכית – אם כי ישנן מצלמות בעלות זוויות רחבות או צרות יותר. ניתן לדמות את זווית הצפייה באופן הבא – עומדים במקום בו אנו רוצים למקם את המצלמה ועצמים עין אחת – התמונה שנראה דומה לתמונה שנראה במצלמה סטנדרטית. מצלמות אלו, בניגוד למצלמות ממונעות, קבועות – זווית הצפייה נקבעת מראש ולא ניתן לשנותה בזמן אמת או תוך כדי צפייה בהקלטה. רוחב העדשה הנמדד ב מ"מ מהווה מרכיב חשוב עבור מרחק הצפייה – נושא זה יפורט במאמר הבא. בחלק מהצלמות ניתן לבצע זום אנלוגי ובחלק רק זום דיגיטלי.

מצלמת כיפה

כפי שניתן להסיק מהשם מצלמה זאת בצורת כיפה, חלקן מכוסת בחיפוי פלסטיק וחלקן ללא חיפוי. היתרון העיקרי של מצלמות אלו שקשה להבחין לאן הן מכוונות ובכך ליצור התראה גבוהה יותר. אבל יחד אם זאת למצלמה זוויות צפייה קבועות בדיוק כמו למצלמות הצינור. מצלמות אבטחה אלו משמשות בדרך לצילום פנים (INDOOR ). במקרים קיים חשש לנזק למצלמות משתמשים במצלמות אנטי וונדל המקשות על החבלה בהם. תקן אנטי ונדל הוא 10IK אשר משמעתו פגיעת חפץ במשקל 10 ק"ג מגובה 40 ס"מ. בד"כ מצלמות אלו מגיעות בתקנים נגד מים, אבק ושאר מזיקים.


מצלמות אלחוטיות – WIFI

שם זה מעט מטעה שכן מצלמות אלו אינן אלחוטיות באופן מלא, את תקשורת הנתונים הן מעבירות אלחוטית ואת המתח מקבלות חוטית. יחד עם זאת, התקנת מצלמות אלו יכולה למנוע כבילה וסלילת כבלים בתוך הבית או העסק שכן שקע חשמל נמצא במקומות רבים בהרבה משקע תקשורת. חשוב לציין כי מערכת זאת מחייבת קליטת WIFI טובה בכל מקום בו אנו מתקינים את המצלמה וכי המערכת מכבידה על ה WIFI – ניתן להתקין מערכת WIFI רק עבור המצלמות ובכך למנוע העמסה של הרשת.